30 квітня 2020 р. відбулася зустріч Семінару з історії гуманітаристики в Україні в форматі онлайн-конференції.
Анна Яненко, к. і. н., провідний науковий співробітник Національного Києво-Печерського історико-культурного заповідника, підготувала презентацію «Нова айдентика українських музеїв: гонитва за модою чи боротьба за впізнаваність». Йшлося про важливість візуальної мови, що є складовою та ефективним інструментом комунікації для музеїв.
Доповідачка наголосила, що пошук нової ідентичності українських музеїв відбувається в умовах деградації зорово-естетичного сприйняття, в токсичному візуальному середовищі, сповненому дискримінаційної реклами, вивісок, вуличної реклами, банерів, відсутності затверджених кодів дизайну міста. Візуальні образи та мова музею мали б відображати візію/бачення та місію, сформульовані у стратегічних документах установи. Фірмовий стиль (включаючи логотип та шрифти) мав би промовляти про концептуальні основи діяльності установи, цінності, позиціонування в суспільстві, філософію, ідентичність, унікальність.
Чи відповідає це українським реаліям і на скільки зрозумілою є візуальна мова музеїв крани? На ці питання доповідачка запропонувала учасникам знайти власні відповіді, зокрема й ознайомившись із попередніми результатами опитування 94 респондентів.
Ознайомитися з деякими презентаційними відео музейної айдентики в Україні та світі можна за посиланнями:
Національний художній музей України
Національний Центр Олександра Довженка
Львівський національний літературно-меморіальний музей Івана Франка
Музей модерного мистецтва Сан-Франциско
Логотипи музеїв України